What we do (ENG/NL)

(ENG)

Promotion of the African food, fashion and art

We organize and partner with other organisations in the promotion of the beautiful African culture and tradition through our food, fashion and arts. By organising food and fashion markets and pop-up events, we bring the African culinary and fashion closer to the Dutch community.

Seminars and conference

We organise seminars and conferences whereby topics applicable to the areas of concern of our clients are being treated.

Consultancy

Our consultants offer solicited advice in different areas of concern to our clients. For example over integration and inclusion programmes, immigration law and processes, integration programmes, education, business possibilities and the health services.

Trainings and short time courses

We offer short and basic courses and trainings to our clients. For example in, Cooking, sewing, basic computing, basic administration, job hunting and English and Dutch languages.

(NL)

Het promoten van de Afrikaanse traditie en cultuur

Door het organiseren van Afrikaanse eten, fashion en kunst markten en pop-up evenementen brengen wij de mooie Afrikaanse tradities en cultuur dichterbije de Nederlandse maatschappijen.

Seminars en conferenties

Wij organiseren seminars en conferenties waarbij onderwerpen die van toepassing zijn op het zorg gebied van onze klanten worden behandeld .
Consultancy
Onze consultants bieden desgevraagd advies in verschillende gebieden die van belang zijn voor onze klanten. Bijvoorbeeld over integratie en inclusie programmas, vreemdelingenrecht en processen, inburgering, onderwijs, ondernemingsmogelijkheden en de gezondheidszorg.
Trainingen en korte cursussen
Wij bieden  korte en basis cursussen en trainingen aan onze klanten.
Bijvoorbeeld in Koken , kledingmaken, basis computergebruik , basis administratieve vaardigheden, solliciteren en taalvaardigheden.

Onze werkwijze

De volgende waarden kenmerken onze werkwijze van Stichting Cultuur Jam:

Betrokkenheid; door actief contact te leggen en te houden met betrokkenen, het hebben van een luisterend oor en ze sociaal te activeren zorgen wij voor vertrouwen en motivatie.

Continuïteit; door samen te werken met lokale zelforganisaties en reguliere instellingen zorgen wij voor de inbedding van de werkzaamheden en activiteiten, borging van de opgedane kennis en ervaring, samenbrengen van lotgenoten en continue opzoeken naar nieuwe betrokkenen.

Samenwerking; wordt zoveel als mogelijk nagestreefd, gestimuleerd en gefaciliteerd zodat werkzaamheden afgestemd, doelmatig en in gezamenlijkheid uitgevoerd kunnen worden. Wij werken samen met lokale en internationale reguliere instellingen, overheheid instellingen, organisaties en particulieren die zich bezig houden met de emacipatie en intergratie van Afrikanen in Netherland. Wij werken samen met gemeenschappelijk organisaties, en op basis van persoonlijke betrokkenheid van de doelgroep zelf (vrijwilligers en soort gelijk organisaties) implementeren wij onze planning.

Delen van kennis en informatie; door transparant te werken deelt Cultuur Jam haar expertise, succes en falen met anderen.

Ons doel is de werkelijkheid te delen met alle belanghebbenden.

Nazorg verlenen; verder houden wij rekening met een gedoseerde afbouw van werkzaamheden waardoor de overgang tussen start, uitvoering en afsluiten van zaken op een gedoseerde wijze verloopt.

Cultuur Jam blijft na afloop van elk traject en event beschikbaar voor informatie en advies.